Asukastyytyväisyyskysely 2024

Iso kiitos vuosittaiseen asukaskyselyymme vastanneille! Saimme 319 vastausta, mikä on jälleen uusi ennätys.

Tuttuun tapaan järjestimme arvonnan kyselyyn vastanneiden kesken. Tänä vuonna pääpalkinnon voitti Tiina K. (kuvassa alempana) ja pizzalahjakortit Hannu K. ja Annie E. Onnittelut voittajille!

Asukaskyselyä on nykyisessä muodossaan tehty vuodesta 2017 alkaen. Asukkaiden tyytyväisyys on kasvanut vuosi vuodelta, ensimmäisestä kyselystä viimeisimpään tyytyväisyys on kasvanut n. 70 %. Vaikka tulos on huima, kehitämme edelleen toimintaamme.   

Vuoden 2024 kyselyn mukaan Vuokraustoiminnassa asunnon hakuun, sopimuksen allekirjoitukseen ja avainten luovutukseen oltiin todella tyytyväisiä. Sisäänmuutossa asunnon siisteydessä on vielä petrattavaa. Yleensä uusi asukas muuttaa jo samana päivänä asuntoon, kun edellinen muuttaa pois. Jos lähtevän asukkaan muuttosiivous ei ole täysin priimaa, ei siivousta aina ehditä tehdä ennen uuden asukkaan sisään muuttoa. Positiivista on kuitenkin se, että avoimissa palautteissa kiiteltiin nopeaa asian korjausta, jos huoneisto oli ollut muutettaessa epäsiisti.

Palvelussa ja toiminnassa henkilökunnan ystävällisyys, palvelualttius, asiantuntemus ja tavoitettavuus paranivat entisestään. Asiakaspalvelun aukioloaikoja toivotaan edelleen laajemmiksi. Toisaalta saimme myös palautetta siitä, että asiakaspalvelun aukioloajan ulkopuolella jätetyt sähköpostit ja soittopyynnöt hoidettiin nopeasti seuraavana työpäivänä. Eli sähköpostiin voi jättää yhteydenottopyynnön tai puhelimitse soittopyynnön mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, vastaamme viesteihin mahdollisimman pian.  Tapaamme mielellämme asiakkaitamme myös henkilökohtaisesti joko Lempäälä-talon palvelukäytävällä tai kiinteistöllä, tapaamisaika kannattaa sopia etukäteen.

Asumisessa ja viihtyvyydessä erittäin tyytyväisiä oltiin asunnon sijaintiin, asumisneliöiden riittävyyteen ja asunnon viihtyvyyteen. Rauhallisuus ja järjestys asuintalossa, yhteisten tilojen kunto ja siisteys sekä kiinteistön ja asunnon kunto ovat hyvällä tasolla, mutta niissä on vielä mahdollisuus pistää paremmaksi. Kiinteistöissä tehdään korjauksia suunnitellusti vuosittain niin, että asumisen kustannustaso pysyy kuitenkin kohtuullisena. Piha-alueiden siisteys ja viihtyvyys on parantunut viime vuosina, mutta kiinnitämme edelleen erityishuomiota piha-alueisiin.

Viestinnässä ja tiedonkulussa kaikkiin osa-alueisiin (kotisivujen sisältö, tiedottaminen, sosiaalisen median päivitykset sekä asukkaiden vaikutusmahdollisuudet) oltiin entistäkin tyytyväisempiä. Kannattaakin ottaa seurantaan Lempäälän Vuokrakotien Facebook- ja Instagram -tili sekä osallistua asukaskokouksiin ja -tapahtumiin vuonna 2025.

Kaikissa asumiseen liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@lempaalanvuokrakodit.fi ta p. 0400 414 551, autamme mielellämme! 

Siirry-hakemukselle
Siirry hakemukselle